Factuur en disclaimer
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Op uw rekening staat duidelijk vermeld welk bedrag uw zorgverzekeraar vergoedt. Het resterende bedrag dient u aan Infomedics te betalen. Mocht u vragen hebben over de hoogte van de vergoeding op uw rekening, dan kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Wanneer er geen vergoeding op uw rekening staat, dient u het volledige bedrag aan Infomedics te betalen. Daarna kunt u controleren of u de rekening nog kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.
Infomedics
1. Nadat u zorg heeft ontvangen in onze praktijk, wordt uw rekening verzonden door Infomedics, een betrouwbare partner die gespecialiseerd is in het factureren en innen van betalingen voor zorgverleners.
2. Infomedics stuurt u een e-mail naar het door ons verstrekte e-mailadres met de rekening en een sms-code wordt verzonden naar uw mobiele nummer om uw gegevens te beschermen.
3. Door deze samenwerking zorgen we ervoor dat u de nodige zorg en aandacht ontvangt, terwijl Infomedics zorgt voor een efficiënte facturering en inning van de betalingen.
Regel het online
Op de website van Infomedics kunt u verschillende betaling gerelateerde zaken regelen, zoals het controleren van uw betalingsstatus en het betalen van uw rekening via iDEAL. U kunt kosteloos uitstel van betaling aanvragen of een betalingsregeling treffen als u hulp nodig heeft bij het betalen.
Voor veel gestelde vragen kunt u terecht op de website en voor verdere ondersteuning kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics via
telefoonnummer 036 - 20 31 900
tijdens werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur.
Wat gebeurt er met uw gegevens?
Om uw rekeningen snel en nauwkeurig te kunnen verwerken, worden uw gegevens gedeeld met Infomedics. Infomedics neemt alle mogelijke maatregelen om uw gegevens zo goed mogelijk te beschermen en voldoet aan alle wet- en regelgeving met betrekking tot de bescherming van privacy. Meer informatie over de bescherming van uw privacygevoelige gegevens door Infomedics is te vinden op www.infomedics.nl.
Betalingsvoorwaarden Infomedics
Infomedics stuurt rekeningen voor de zorg die u heeft ontvangen, namens ons. Hierbij voldoet Infomedics uiteraard aan alle wet- en regelgeving, inclusief de privacywetgeving die geldt voor zowel ons als zorgaanbieder als voor Infomedics zelf.
Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics?
Infomedics is een dienstverlener die uw medische rekeningen kan declareren bij uw zorgverzekeraar en eventuele vergoedingen worden vermeld op uw rekening. Het is essentieel dat u de rekening vóór de vermelde vervaldatum betaalt om extra kosten te vermijden. Zelfs als u een klacht indient of overstapt naar een andere zorgaanbieder, blijft u verplicht de rekening te betalen.
Onze 'fair use' policy met betrekking tot aligner-behandelingen.
Wat houdt de 'fair use' policy in?
Bij ons in de praktijk hebben we ervoor gekozen om de technische kosten voor de aligners in te sluiten in de totale behandelingsprijs. Dit betekent dat de kosten van de aligners al inbegrepen zijn in de prijs die we hebben afgesproken. Voor de meeste behandelingen volstaat het gebruik van 1 tot 2 sets aligners om tot het gewenste eindresultaat te komen. Deze sets vallen binnen de overeengekomen behandelingskosten.
Elke set de je meekrijgt is namelijk een volledige behandeling. Als je de laatste Aligner zou bekijken, dan zie je het geplande resultaat. Alleen de tanden moeten dus nog naar die plaats bewegen ;-))
Let op: indien de behandeling buitengewoon moeilijk verloopt wegens onvoldoende medewerking van jouw kant, kunnen wij conform de regels van de NZa extra kosten in rekening brengen voor technische procedures. We verwachten dat je je altijd houdt aan de gemaakte afspraken.
Bij het uitvoeren van een behandeling met DM-ondersteuning is vereist dat je de DM-mondscan regelmatig laat uitvoeren volgens de afgesproken periode. En dat je deze naar ons toestuurt.
Wat wordt van jou verwacht tijdens de behandeling?
- Draag de aligners minimaal 22 uur per dag, zoals voorgeschreven.
- Draag de evt elastieken zoals afgesproken.
- Kom de afgesproken controles na zodat we de voortgang van de behandeling kunnen monitoren.
- Laat ons tijdig weten als een aligner niet goed zit, zodat we deze kunnen vervangen.
- Volg onze instructies voor mondhygiëne nauwkeurig op voor een optimaal resultaat.
Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen. Ons team staat altijd klaar om je te helpen.
Disclaimer:
Meer informatie over de risico’s, beperkingen en ongemakken van een orthodontische behandeling en vind je hier in onze Informed Consent.